Integration background of the academic year teachers´ work in Cuban Higher Education / Antecedentes de la integración del trabajo del colectivo de año en la Educación Superior cubana

Authors

  • Yoandi González Monsibáez Instituto Superior del Minint “Eliseo Reyes Rodríguez” Capitán San Lui
  • Arasay Padrón Álvarez Centro de Referencia para la Educación de Avanzada, Universidad Tecnológica de La Habana “José Antonio Echeverría” (Cujae)
  • Dargen Tania Juan Carvajal Centro de Referencia para la Educación de Avanzada, Universidad Tecnológica de La Habana “José Antonio Echeverría” (Cujae)
  • Luis Alberto García Rodríguez Instituto Superior del Minint “Eliseo Reyes Rodríguez” Capitán San Luis
  • Felicia Ermelina Ávila Castillo Instituto Superior del Minint “Eliseo Reyes Rodríguez” Capitán San Luis

Abstract

The  academic  year  staff  is  a  fundamental  link  for  the  integral  training of university  students.  This,  in  turn,  has  passed  along  for  different  periods  which have marked changes in its structure and functions.
This article aims at providing a historical analysis of the integration of the work performed  by  the  academic  year  staff of  teachers  in  Cuban  Higher  Education starting  from  four  fundamental  axes:  the  integration  of  its  members,  topics  of analysis, communication and main problems.


Keywords: Academic Year, integration of staff work

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-05-24

How to Cite

González Monsibáez, Y., Padrón Álvarez, A., Juan Carvajal, D. T., García Rodríguez, L. A., & Ávila Castillo, F. E. (2018). Integration background of the academic year teachers´ work in Cuban Higher Education / Antecedentes de la integración del trabajo del colectivo de año en la Educación Superior cubana. Journal Reference Pedagogical, 6(1), 29 – 42 p. Retrieved from https://rrp.cujae.edu.cu/index.php/rrp/article/view/139

Issue

Section

Articles Theoretical revision: