Learning to learn for Industrial Engineers. Theoretical analysis and diagnostic results.

Authors

  • Máryuri García González Universidad de Pinar del Río.
  • Alfredo García Rodríguez Universidad de Pinar del Río.
  • Lizandra Quintana Álvarez Universidad de Pinar del Río.
  • Rasiel Muñoz Piverno Universidad de Pinar del Río.

Abstract

Theoretical analysis is performed about learning strategies in Industrial Engineering, for these required professional model and its peculiarities.
Diagnosis was also conducted with students to identify common learning strategies used by students in the race.

Keywords:

Learning to learn, Engineering, learning strategies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Máryuri García González, Universidad de Pinar del Río.

Doctora en Ciencias de la Educación. Profesora del Departamento de Ingeniería Industrial en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Pinar del Río. Cuba. Coordinadora de 5to año de la carrera.

Alfredo García Rodríguez, Universidad de Pinar del Río.

Ingeniero Industrial. Profesor del Departamento de Ingeniería Industrial en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Pinar del Río. Cuba. Coordinador de 1er año de la carrera.

Lizandra Quintana Álvarez, Universidad de Pinar del Río.

Especialista en Educación Superior y Postgrado. Profesor del Departamento de Economía Global en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Pinar del Río. Cuba.

Rasiel Muñoz Piverno, Universidad de Pinar del Río.

Ingeniera Industrial. Profesora del Departamento de Ingeniería Industrial en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Pinar del Río. Cuba. Coordinadora de 3er año de la carrera.

Published

2014-02-04

How to Cite

García González, M., García Rodríguez, A., Quintana Álvarez, L., & Muñoz Piverno, R. (2014). Learning to learn for Industrial Engineers. Theoretical analysis and diagnostic results. Journal Reference Pedagogical, 2(1), 76– 89 p. Retrieved from https://rrp.cujae.edu.cu/index.php/rrp/article/view/37

Issue

Section

Articles reflecting researching results: