An experience of incorporation of Information and Communication Technologies of teaching of engineering: The virtual lab “Resistance to compression”
Abstract
The Practice of Virtual Lab (PVL) “Determination of the resistance to compression in cylindrical test tube of hardener concrete”, is an example of integration of information and communication techniques in educative processes. It was specially designed to students of Civil Engineering, Hydraulics Engineering degrees, and other ones of Technique Sciences close related with this subject matter. Its implementation is doing now in Civil Engineering and Hydraulics Engineering degrees, in Cujae.
Key Words
Práctica de Laboratorio Virtual, resistencia a la compresión, integración de la TIC en los procesos educativos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación.
Los artículos publicados, se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución. Licencia de Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0). Significa que se permite copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato, además de remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.






