The PhD training as specific pattern of social interaction.

Authors

  • Tomás Romulo Cañas Louzau Reference Center for Advanced Education. Instituto Superior Politécnico “José Antonio Echeverría” de La Habana

Abstract

Abstract:

Habitually the literature about the PhD training describes the processes and the peculiarities of the same ones in different countries and institutions. The present article tries to begin an approach to the theoretical foundation of this educational process considering it to be a specific pattern of social interaction in accordance with the conceptions of the social complexity.

Key Words

PhD training, daily life, patterns of social interaction, motivation, communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tomás Romulo Cañas Louzau, Reference Center for Advanced Education. Instituto Superior Politécnico “José Antonio Echeverría” de La Habana

Profesión: Profesor Graduado de: Profesoral Superior de Historia Universidad en que se graduó: Universidad de La Habana (Fac. Inst. Pedagógico) Categoría Docente: Profesor Titular Grado Científico: Dr. en Ciencias Filosóficas Centros de trabajo últimos 10 años: CREA-Cujae Intereses profesionales actuales: Impacto de las TIC en los investigadores, Sociología y Filosofía de la Educación, Teoría de la Complejidad, Pedagogía y Didáctica Publicaciones principales últimos 5 años: - 2008 “La formación de doctores como patrón de interacción social” Revista de Enseñanza Universitaria. No. 29 Universidad de Sevilla. ISSN 1131-5245 - 2008. “Las Tecnologías de la Información y la Comunicación en el entorno del Aprendizaje Basado en Problemas” CD-ROM UCIENCIA 2008. ISBN 978-959-286-007-0 y - 2009 Educación y Valores. En: Fundamentos Didácticos de la Educación Superior Cubana. Selección de Lecturas (2009)/Oscar Ginoris Quesada. Compilador/. Ed. Félix Varela. La Habana. ISBN. 978-959-07-1015-5. - 2009 Métodos y procedimientos de enseñanza aprendizaje. En: Preparación Pedagógica para profesores de la Nueva Universidad Cubana (2009) /Ramón Collazo Delgado, Elsa Herrero Tunis. Compiladores/ Ed. Félix Varela. La Habana. ISBN 978-959-07-1031-5. - 2009 La jerarquización como momento esencial de la formación y el fortalecimiento de valores. Las TIC y los valores. En: Preparación Pedagógica para profesores de la Nueva Universidad Cubana (2009) /Ramón Collazo Delgado, Elsa Herrero Tunis. Compiladores/ Ed. Félix Varela. La Habana. ISBN 978-959-07-1031-5. - 2011 Propuesta de estrategia didáctica fundamentada en el aprendizaje basado en problemas para la apreciación de las artes plásticas. Coautor. Revista Didasc@lia (Didáctica y Educación). ISSN: 2224-2643 Publicado el 4 de octubre de 2011. htpp://revistas.ojs.es/index.php/didascalia/article/download/400/402. Indexada en Dialnet, CREI-OEI, Actualidad Iberoamericana, Maestroteca y Portal de Portales Latindex. Consejo Editorial.

Published

2013-05-09

How to Cite

Cañas Louzau, T. R. (2013). The PhD training as specific pattern of social interaction. Journal Reference Pedagogical, 1(1), 2 – 14 p. Retrieved from https://rrp.cujae.edu.cu/index.php/rrp/article/view/10

Issue

Section

Articles Theoretical revision: