Student-centered Digital Electronics program for distance learning during COVID-19

Authors

  • Sonnia Pavoni Oliver Universidad Tecnológica de La Habana “José Antonio Echeverría” Cujae, Cuba
  • Leonardo César Vega Gómez Universidad Tecnológica de La Habana José Antonio Echeverría (CUJAE), Cuba
  • Dilaila Criado Cruz Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Hecheverría", CUJAE
  • Iliover Vega González Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Hecheverría", CUJAE
  • Leydiana Montesino Duque Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Hecheverría", CUJAE

Keywords:

distance learning, protagonist, digital electronics, pandemic

Abstract

In this paper, the program design of the Digital Electronics 1 subject for distance learning during the COVID-19 pandemic is presented. The program was based on a model in which the student is the protagonist of the process and the teacher adopts a facilitating and guiding role. In the design of the program, the confinement conditions, the objectives that contribute to the study plans, the teaching and methodological work regulations, and the international trends of distance learning were taken into account. The distance course was successfully taught in the Automatic Engineering and Telecommunications and Electronics Engineering careers at the Technological University of Havana. These experiences will be considered for post-pandemic teaching activities in both blended and face-to-face conditions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sonnia Pavoni Oliver, Universidad Tecnológica de La Habana “José Antonio Echeverría” Cujae, Cuba

Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Echeverría", Centro de Investigaciones en Microelectrónica Cuba, Facultad de Telecomunicaciones y Electrónica

Leonardo César Vega Gómez, Universidad Tecnológica de La Habana José Antonio Echeverría (CUJAE), Cuba

Ingeniero en Automática. Instructor, Centro de Investigaciones en Microelectrónica, Facultad de Ingeniería en Telecomunicaciones y Electrónica, Universidad Tecnológica de La Habana, "José Antonio Echeverría" (CUJAE), Cuba.

Dilaila Criado Cruz, Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Hecheverría", CUJAE

Ingeniera Física Nuclear, Máster en Electrónica. Profesora Asistente Centro de Investigaciones en Microelectrónica, Facultad de Ingeniería en Telecomunicaciones y Electrónica, Universidad Tecnológica de La Habana, "José Antonio Echeverría" (CUJAE), Cuba

Iliover Vega González, Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Hecheverría", CUJAE

Ingeniero en Telecomunicaciones y Electrónica. Instructor, Centro de Investigaciones en Microelectrónica, Facultad de Ingeniería en Telecomunicaciones y Electrónica, Universidad Tecnológica de La Habana, "José Antonio Echeverría" (CUJAE), Cuba.

Leydiana Montesino Duque, Universidad Tecnológica de La Habana "José Antonio Hecheverría", CUJAE

Ingeniera en Telecomunicaciones y Electrónica, Máster en Sistemas Digitales. Asistente, Centro de Investigaciones en Microelectrónica, Facultad de Ingeniería en Telecomunicaciones y Electrónica, Universidad Tecnológica de La Habana, "JoséAntonio Echeverría" (CUJAE), Cuba.

Published

2023-02-21

How to Cite

Pavoni Oliver, S. ., Vega Gómez, L. C. ., Criado Cruz, D., Vega González, I., & Montesino Duque, L. . (2023). Student-centered Digital Electronics program for distance learning during COVID-19. Journal Reference Pedagogical, 10(3), 462–476. Retrieved from https://rrp.cujae.edu.cu/index.php/rrp/article/view/319

Issue

Section

Articles experiences in the education of Engineers and Architects: